Kan man lære noget på tom mave?

Debat på Folkemøde

Juni 2013

Det var overskriften på debatarrangementet, som Landbrug & Fødevarer havde inviteret til på Folkemødet på Bornholm. I debatten deltog lektor Helle Brønnum Carlsen, direktør i Fødevarebanken Karen Inger Thorsen og direktør i Landbrug & Fødevarer Karen Hækkerup. Folkeskolen.dk dækkede debatten og skrev blandt andet følgende:

"Der skal være en vis balance i vores blodsukker, ellers bliver vi trætte. Alle praktikere i skolen ved, at når en femtedel af eleverne møder op i klassen og ikke har fået morgenmad, så er de slatne i betrækket - derfor skal der være et tilbud til dem henne i skolen", sagde lektor på læreruddannelsen Zahle, UCC Helle Brønnum Carlsen.

Fællesspisning på skolerne, skolemad og flere timer til madkundskab var tre ønsker til den kommende undervisningsminister, som blev sendt fra Bornholm.

Se folkeskolen.dk og læs hele artiklen.

Oktober 2015

På en efterårsdag