Berlingske var med på gårdbesøg

Pige og malkeko

Oktober 2015

På en efterårsdag i oktober havde 7. klasse fra Himmelev Skole i Roskilde flyttet klasseværelset ud på landet. De var på gårdbesøg hos Kirsten Sivertsen på Stensbølgård for at opleve den virkelige verden på et landbrug.

Berlingske var med og skrev blandt andet følgende:

Både lærer og elever er også glade for at komme ud i den virkelige verden og se, hvordan tingene foregår, da det giver mere, end hvis man blev hjemme på skolerne. "Vi tager på gårdbesøg, fordi det understøtter den teoretiske gennemgang af det faglige rigtig godt," fortæller Mette Ebstrup, der underviser 7. klasse i biologi og geografi.

"Det er ret hyggeligt, og så lærer vi også meget mere af det, end hvis vi bare sad inde i klasseværelset og kiggede i en bog. Kirsten fortalte rigtig meget om, hvordan dyrene var," siger Simone Kvist Andersen, elev i 7. klasse.

Se Berlingske og læs hele artiklen.