Handelsbetingelser for Landbrug & Fødevarers webshop

1609 København V
E-mail: info@lf.dk
CVR-nr.: 25 52 95 29

Henvendelse vedrørende Skole, Landbrug & Fødevarers webshop:
E-mail: skole@lf.dk

Betingelserne er opdateret den 10. december 2018

Varer
Skole, Landbrug & Fødevarers webshop kan du købe læremidler til undervisningen i grundskolen og på ungdomsuddannelser. Nogle læremidler er gratis.

Betalingskort
Der kan betales med Dankort, VISA, MasterCard og Maestro.

EAN
Der kan også betales via EAN faktura.

Priser
Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkl. 25% moms. Oven i prisen tillægges et fast gebyr på 50 kr. for fragt og ekspedition.

Købet
Når du har afgivet din bestilling, modtager du en mail med en ordrebekræftelse og et ordrenummer. Dette bedes oplyst ved alle henvendelser. Købet anses for bindende, når Landbrug & Fødevarer fremsender ordrebekræftelsen til køber.

Landbrug & Fødevarer opbevarer ikke en kopi af købet til fremtidig brug.

Levering
Forventet leveringstid er 2-3 arbejdsdage. I nogle perioder skal der påregnes en leveringstid på maksimalt 8 arbejdsdage.
Der leveres udelukkende til Danmark, Grønland og Færøerne. Bestilling kan kun ske på dansk.

Returret
Du har 14 dages returret fra modtagelsen af de bestilte varer. Returvarer sendes til:

C/O AT Postservice
Pedersholmparken 6
3600 Frederikssund

Returpakken skal indeholde en kopi af ordrebekræftelsen, og varen skal være ubrugt. Omkostningerne ved returnering afholdes af køber. Refundering af købesummen sker snarest og seneste 8 arbejdsdage efter, at Landbrug & Fødevarer har modtaget din returpakke. Det faste gebyr på 50 kr. for fragt og ekspedition tilbagebetales ikke ved returnering.

Reklamation
Er varen beskadiget, eller er der fejl på varen ved modtagelsen, kan det købte returneres til Landbrug & Fødevarer uden omkostninger for køber. Landbrug & Fødevarer leverer en ny vare inden for 8 arbejdsdage, hvis varen er på lager. Er en ny levering ikke mulig, tilbagebetaler Landbrug & Fødevarer beløbet via bankoverførsel inden for 8 arbejdsdage.

Der er 2 års reklamationsret efter købelovens bestemmelser.

Betaling og sikkerhed
Ved betaling med Dankort trækkes det skyldige beløb først på tidspunktet for afsendelse af varen. Betalingen sker via en sikker server (SSL). De indtastede oplysninger er krypterede og kan ikke læses af andre.

Landbrug & Fødevarer har på intet tidspunkt adgang til købers kortoplysninger. Betalingen sker via Dansk Internet Betalingssystem (www.DIBS.dk).

Forbehold
Der tages forbehold for trykfejl, udsolgte varer, prisændringer, leverandørsvigt, force majeure og lignende forhold, som forlænger eller umuliggør levering. Der tages endvidere forbehold for systemnedbrud eller tekniske forhold.

Persondata
Alle personlige data behandles fortroligt. De indsamlede personlige data bliver kun brugt til at optimere gennemførelsen af ordren, levere ordren, yde services og håndtere betalinger og reklamationer. Der registreres følgende data: Navn, adresse, telefon, e-mail, ordrenummer og ordreindhold. Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.

Lovvalg og værneting
Eventuelle tvister afgøres efter dansk ret ved en dansk domstol.

Betingelserne er senest opdateret den 10. december 2018