Stigsholm, Viborg

Velkommen til Stigsholm

Her på gården bor Lisbeth og Henning Jensen. Henning er født og opvokset på gården, hvor han er 2. generation. Ægteparret har i mange år haft malkekøer og har haft dagligt arbejde med mælkeproduktion. Nu er produktionen lagt om og indrettet efter at arbejdspresset skal være lidt mindre. I stalden er der nu kvieopdræt, altså hun-kalve, der med tiden skal blive til malkekøer. Desuden er der en lille flok kødkvæg og markdrift. Det er Lisbeth, der tager imod skoleklasser på gårdbesøg. Det har hun gjort i mange år fordi godt kan lide at have gæster og brænder for at give børnene en oplevelse.

Der er 60-70 kvier på gården og desuden en lille flok kødkvæg. I vil også kunne møde en hund og nogle katte. Udover arbejdet med kvier og kødkvæg dyrker Lisbeth og Henning 25 hektar jord. På markerne dyrker de græs og korn... blomster er der også sået. kommer I på det rigtige tidspunkt af året, kan I plukke en buket med hjem.

Skoler i Silkeborg eller Viborg Kommune kan søge om tilskud på max 1000 kr. til transport i forbindelse med gårdbesøg. Kontakt Lise Jensen, Landboforeningen Midtjylland, på tlf. 3050 0636 eller mail lje@lmo.dk.

UDFYLD AFTALE Ring først til Lisbeth Gaardsdal Jensen på 61753041 og lav en aftale.

- kød fra kødkvæg og vi leverer kvier til mælkeproducenter.

Lisbeth Gaardsdal Jensen
Bjerringholmvej 1