Viftrupgård Agro, Spjald

Velkommen til Viftrupgård Agro

Vi er Dorte og Kasper Kvistgaard Christensen, og sammen er vi stolte af at eje og drive Viftrupgård Agro. Vi er 3. generation på gården, hvor vi bor sammen med vores tre børn Thor, Ask og Jeppe.

Viftrupgård Agro er en moderne landbrugsvirksomhed, hvor vi driver 430 ha planteavl. Vores primære opgave er at producere grovfoder til Viftrup Biogas, samt avle højværdi afgrøder som fremavlsfrø og korn. Herudover driver vi maskinstation for nogle få faste kunder. På vores bedrift har vi 4 fuldtidsansatte, hvoraf den ene er elev.

Vi brænder for landbrug

Siden vores opstart i 2018 har vores strategiske målsætning været:

• At vi kan drive en sund forretning i forhold til vores økonomi, vores omgivelser og naturen.
  • At vi har fokus på det gode familieliv, både for os selv, men også for vores ansatte.
  • At vi er under konstant udvikling i forhold til nye teknologier og bæredygtighed.

Til at hjælpe os i mål med at drive en attraktiv landbrugsvirksomhed, styrer vi efter vores værdier: nærvær, udvikling og at gøre en forskel. Og så har vi kæphesten ”Det man kan se, er det, vi bliver målt på”.

Arbejdet på gården

Vores sæson i marken starter for alvor i marts måned og strækker sig til november.

Vi synes, at teknologi og udvikling er spændende, og vi arbejder med præcisionslandbrug. Vi vil gerne byde jer indenfor i en moderne traktors cockpit, hvor I kan se, hvordan man styrer den ved hjælp af både GPS og satellitter.

Se hvordan vi bruger teknologi til at arbejde md præcisionslandbrug hos Viftrupgård Agro

Herudover har vi nogle faste opgaver for Viftrup Biogas, der ligger på samme matrikel, hvor vi bl.a. dagligt flytter gylle med lastbil og gylletrailer, samt henter dybstrøelse. Viftrup Biogas er også en del af Landbrug & Fødevarers skoletjeneste, og I er meget velkomne til at booke et besøg her.

UDFYLD AFTALE Ring først til Kasper Kvistgaard Christensen på 23462232 og lav en aftale.

- Fremavls byg, frøgræs, raps og majs

Kasper Kvistgaard Christensen
Væggerskildevej 3
6971 Spjald

Ca. 4,5 km

"Vi har fokus på at drive et bæredygtigt landbrug med respekt for vores omgivelser."

Dorte og Kasper, landmænd