Lykkegaard, Tarm

Velkommen til Lykkegaard

På gården bor Kristian og Marianne sammen med deres tre børn. Kristan sørger for driften af gården, mens Marianne arbejder som sygeplejerske. I stalden er der 140 køer, og hver enkelt ko giver 9000 - 9500 liter mælk om året. Køerne bliver mælket i en såkaldt sildebensmalkestald. Navnet henviser til, at køerne ikke står i lige rækker efter hinanden, når de bliver malket, men i stedet står skråt på række. Kristian kan malke to hold med ti køer i hver, af gangen.

Landmanden fortæller:

”Jeg tror faktisk ikke, at jeg nogensinde har tænkt, at jeg skulle være andet end landmand. Jeg kan godt lide at gå ude i naturen og nyde årets gang. Når jeg har valgt at tage imod besøg af skoleelever, er det fordi jeg gerne vil være med til at formidle noget af det der sker på landet – både på markerne og i stalden.”

Ud over Kristian er der en fastansat medarbejder på gården. I tilknytning til gården dyrkes ca. 160 hektar jord, med afgrøderne majs, græs og korn. Kornet bliver solgt, mens græs og majs bruges til at fodre dyrene med. Der er også 40 hektar med skov.

UDFYLD AFTALE Ring først til Kristian Dahl på 20220787 og lav en aftale.

- mælk

Kristian Dahl