Krogsgaard, Tistrup

Velkommen til Krogsgaard

På gården er der søer og smågrise. Erik ejer også nabogården Engholm. I 1981 købte Erik Engholm, og 1999 købte han Krogsgaard, hvor der i 2005/2006 blev bygget nye stalde. På Krogsgaard er der nu 1170 søer, som i løbet af et år i alt føder 35.000 smågrise. Når grisene vejer 7 kg, bliver de flyttet over på Engholm, hvor de bliver opfodret indtil de vejer til 30 kg. Derefter sælger Erik dem videre til anden landmand, der opfodrer dem indtil de bliver slagtet. Ud over Erik er der 6 fastansatte medarbejdere på de to gårde.

Landmanden fortæller

”Jeg er født på en gård, og jeg har altid ville være landmand. Jeg kan gode lide den frihed, der er ved arbejdet som selvstændig. Vi har før haft besøg af skoleklasser, og både jeg og mine medarbejdere vil gerne være med til at give eleverne en god oplevelse af, hvordan det egentlig foregår ude på landet. Jeg ser det også som en måde, hvorpå jeg kan være i god kontakt med det lokalsamfund, som gården er en del af.”

Markerne

I forbindelse med gården driver Erik 300 hektar jord. Det svarer til næsten 600 fodboldbaner. På markene bliver dyrket frøgræs, byg, hvede, havre og vinterraps. Afgrøderne bliver ikke brugt til at fodre grisene med, men bliver byttet til foder. Der er også et engareal i forbindelse med gårdene, og her går der nogle stude af racen skotsk højland - de hjælper med at pleje naturen.

UDFYLD AFTALE Ring først til Erik Winther Andersen på 22911555 og lav en aftale.

Erik Winther Andersen
Snorupvej 14
Snorup
6862 Tistrup

For at de små grise skal have det, godt har jeg biologisk luftrensning i smågrisestalden.

Erik Winther Andersen