Kilegaarden, Ansager

Velkommen til Kilegaarden

På Kilegaarden bliver der produceret slagtesvin til det engelske marked, disse grise kaldes for ”UK Grise”, fordi de lever op til specielle krav. På gården bor Åse og Henning og deres søn Mathias. Til gården hører 430 hektar, hvor der dyrkes vårbyg, vinterbyg, hvede og havre. Alt hvad der dyrkes på markerne bruges i staldene som foder til dyrene.

Landmandens hjørne

Hej! Jeg hedder Åse, og jeg er landmand her på Kilegaarden. Jeg passer grisene sammen med min mand Henning og 4 ansatte. Vi købte gården i 1978, og har siden bygget til. Det bedste ved at være landmand er det frie liv, det at man selv kan planlægge sin tid.

Dyrene på gården

På Kilegaarden er der 350 søer, som på et år i alt får 9000 smågrise. Disse smågrise fedes op til slagtesvin på Kilegaarden og en nærliggende gård, som Åse og Henning også ejer. Åse og Henning avler heste af racen Dansk Varmblod, der er derfor omkring 35 heste på gården. På gården bor der også en kat.

Hvis din klasse skal på gårdbesøg, kan I få transporten betalt af Jysk Landbrug. Send en mail til Stine på sbp@sagro.dk for at anmode om dækning af bus. Læs mere her.

UDFYLD AFTALE Ring først til Åse Urup på 20972692 og lav en aftale.

- varmblodsheste

Åse Urup
Vejlevej 57
Hoddeskov
6823 Ansager

På Kilegaarden bliver der produceret slagtesvin til det engelske marked, disse grise kaldes for ”UK Grise” fordi de lever op til specielle krav.