Felstedskov Kvægbrug I/S, Aabenraa

Slægtsgården Felstedskov Kvægbrug I/S

På Felstedskov Kvægbrug I/S bor Jette og Bo Langhede sammen med deres to børn Julie og Christian. Familien driver gården som en mælkeproduktion.

Landmandens hjørne

”Hej! Vi hedder Jette og Bo, og vi er landmænd her på Felstedskov Kvægbrug I/S. Bo har altid boet her på gården, der er en slægtsgård. Hans farfar købte gården i 1946. I 2000 flyttede Jette ind, og siden er børnene kommet til. Det bedste ved at være landmand er arbejdet med dyrene. Vi holder begge meget af at passe dem og sørge for, at de har det godt og giver meget mælk. ”

Dyrene og markerne på Felstedskov Kvægbrug

På gården er der omkring 320 malkekøer og 260 kvier og kalve. Alle dyrene er jerseykvæg. Jerseykøer producerer omkring 10 % mindre mælk end f.eks. sortbrogede malkekøer. Til gengæld indeholder mælken både mere fedt og protein. De 320 malkekøer producerer omkring 6.000 liter mælk om dagen. Mælken leveres til Arla.

Jette og Bo ejer cirka 236 hektar jord - og lejer yderligere 100 hektar. Alt i alt er det næsten det samme som 672 fodboldbaner. På markerne dyrker de majs, græs, raps og forskellige slags korn. Hovedparten af kornet er foder til dyrene, resten sælges til foderstoffirmaer.

UDFYLD AFTALE Ring først til Jette Schultz på 51759512 og lav en aftale.

Jette Schultz
Varnæsvej 559
6200 Aabenraa

Bus mellem Aabenraa og Sønderborg (via Blans) stopper lige ved gården.