Kokærgård, Christiansfeld

Velkommen til Kokærgård

Små 12 kilometer nord for Haderslev ligger Kokærgård. Her bor Lis og Jørn Nissen. De har haft gården siden 2002, og de driver en økologisk slagtekyllingeproduktion og en gårdbutik.

En landmand producerer flere ”hold” kyllinger per år, og hos Lis og Jørn bliver der produceret omkring 5,8 hold om året. I hvert hold er der cirka 9600 kyllinger. Det giver en samlet produktionsmængde på omkring 50000 kyllinger pr. år. Kyllingerne bliver solgt til fødevarevirksomheden Danpo.

Udover slagtekyllingerne har Jørn og Lis også skovgrise, æglæggende høns i et mobilt hønsehus, æbleplantager og grøntsager der bliver dyrket i et såkaldt ”no-dig system”. Råvarerne og produkterne sælger de i deres gårdbutik.

Der hører også 8 ha jord med til gården. På markerne dyrker Jørn og Lis græs og korn, som bliver brugt til foder til dyrene.

Nyt undervisningsmateriale om æg og kyllinger

Vores nye undervisningsmateriale om æg og kyllinger henvender sig til 3.-6. klassetrin. Du kan bestille gratis klassesæt af Æg og kyllinger, hvis du og din 3., 4., 5. eller 6. klasse skal besøge Kokærgård.

Book dit besøg via formularen i højre hjørne og bestil herefter trykte eksemplarer af hæftet her. Vær opmærksom på, at hæftet også findes som PDF til gratis download.

UDFYLD AFTALE Ring først til Jørn Nissen på 27624632 og lav en aftale.

- slagtekyllinger, frugt og grønt, skovgrise

Jørn Nissen
Kokærvej 90