Birkelund, Assens

Velkommen til vores landbrug

På Birkelund bor Karin og Per Hesseldal. Det er et mindre på landbrug på 130 hektar, som Karin og Per har haft siden 1985.

På gården har de 100 grisesøer, 90 høns, en lille kvægbesætning af racen Hereford, samt nogle bistader. De producerer cirka 3000 slagtesvin om året, som bliver solgt til Danish Crown.

Hverdagen på Birkelund

Til gården hører også en gårdbutik, Gårdbutik Hesseldal, hvor Karin og Per hovedsageligt sælger kød fra egne dyr, æg og honning. Det er Karin, som passer butikken.

Per passer marken og hjælper, hvor der er behov for det. I grisestalden får de hjælp fra en kvindelig fodermester. Desuden hjælper deres datter Iben i ferier og på fridage.

På markerne dyrker Karin og Per hvede, byg, hestebønner, græs og kartofler. Hestebønnerne bruges som foder til grisene, og kornet bliver også primært brugt som foder til dyrene.

Vær opmærksom på

Skoleværter med grise modtager kun besøg i perioden maj til og med oktober. Da Karin og Per har andre dyr på gården, modtager de besøg året rundt, men det kun tilladt at komme ind i grisestalden i den nævnte periode.

Nyt undervisningsmateriale om æg og kyllinger

Vores nye undervisningsmateriale om æg og kyllinger henvender sig til 3.-6. klassetrin. Du kan bestille gratis klassesæt af Æg og kyllinger, hvis du og din 3., 4., 5. eller 6. klasse skal besøge Birkelund.

Book dit besøg via formularen i højre hjørne og bestil herefter trykte eksemplarer af hæftet her. Vær opmærksom på, at hæftet også findes som PDF til gratis download.

UDFYLD AFTALE Ring først til Per Hesseldal Hansen på 20776659 og lav en aftale.

- slagtegrise
- kødkvæg/slagtekalve og ægproduktion