Hyldgaard, Holstebro

Velkommen til Hyldgaard

Lige udenfor Holstebro ligger gården Hyldgaard. Gården har været i familien Hyldgaards eje siden 1992, og Kresten som ejer bedriften i dag, er 9. generation. Kresten driver en konventionel slagtekyllingeproduktion, og han står selv for det daglige arbejde. På Hyldgaard er der store maskinhuse, hvor traktorerne står. Slagtekyllingerne er i nogle store stalde på en anden gård, der ligger en lille kilometer væk fra Hyldgaard.

Hvert år producerer Kresten cirka 8 hold kyllinger. På hvert hold er der omkring 150.000 kyllinger, og det bliver til en årlig produktion på 1,3 millioner. Kyllingerne bliver solgt til slagteriet HKScan. Udover arbejdet med at passe kyllingerne bruger Kresten også meget tid i sine traktorer. Han driver 665 hektar jord. Det svarer til et areal på størrelse med 931 fodboldbaner. På markerne dyrker han bl.a. frø, raps, hvede og maltbyg. Alle afgrøderne bliver solgt videre.

Hvis din 0.-10. klasse har et undervisningsforløb om landbrug, og i den forbindelse ønsker at komme på gårdbesøg, er der mulighed for gratis bus betalt af Holstebro Struer Landboforening. Kontakt Marieke Heeling på e-mail privat@famdekker.dk eller tlf.: 61752790 vedr. denne ordning.

Nyt undervisningsmateriale om æg og kyllinger

Vores nye undervisningsmateriale om æg og kyllinger henvender sig til 3.-6. klassetrin. Du kan bestille gratis klassesæt af Æg og kyllinger, hvis du og din 3., 4., 5. eller 6. klasse skal besøge Hyldgaard.

Book dit besøg via formularen i højre hjørne og bestil herefter trykte eksemplarer af hæftet her. Vær opmærksom på, at hæftet også findes som PDF til gratis download.

UDFYLD AFTALE Ring først til Kresten Hyldgaard på 23305456 og lav en aftale.

- slagtekyllinger

Kresten Hyldgaard