Mårgaard, Harboøre

Velkommen til Mårgaard

Her bor Johnny Torp Kristensen sammen med sin kone Rikke og deres tre børn. Mårgaard er én ud af fire gårde tilknyttet produktionen, der blev startet i 1995. Johnny klarer det daglige arbejde på gårdene sammen med Rikke og tolv medarbejdere.

Dyrene og markerne

Der er godt 1600 søer fordelt på to af de fire gårde. På den ene gård er der 585 søer med smågrise og på Mårgaard er der 1025 søer. Søerne producerer tilsammen omkring 60.000 smågrise om året. Når grisene vejer 30 kg, sælges 54.000 af dem videre til en anden landmand, som feder dem op. De sidste 6000 bliver fedet op på Mårgaard. Derefter bliver de solgt til Danish Crown, når de har en vægt på cirka 118 kg.

Udover arbejdet i staldene driver familien også 500 hektar jord. Det er næsten det samme som 800 fodboldbaner. På markerne dyrkes korn, som bruges til foder til grisene.

Hvis din 0.-10. klasse har et undervisningsforløb om landbrug, og i den forbindelse ønsker at komme på gårdbesøg, er der mulighed for gratis bus betalt af Holstebro Struer Landboforening. Kontakt Marieke Heeling på e-mail privat@famdekker.dk eller tlf.: 61752790 vedr. denne ordning.

UDFYLD AFTALE Ring først til Johnny Torp Kristensen på 20459590 og lav en aftale.

Johnny Torp Kristensen
Klostervej 19