Kølhede, Bøvlingbjerg

Velkommen til Kølhede

Her bor Erling og Anne Marie Poulsen, som sammen har tre voksne børn. Familien driver gården som en konventionel svineproduktion. Udover Kølhede indgår seks andre ejendomme i produktionen. Erling og Anne Marie klarer det daglige arbejde på Kølhede sammen med 11 medarbejdere.

Der er 1550 søer på gården. De producerer tilsammen cirka 32.000 smågrise om året. De fleste fedes op til slagtesvin. De bliver solgt til Danish Crown, når de vejer omkring 110 kilo. De resterende smågrise sælges til eksport.

Udover arbejdet i staldene driver familien også 650 hektar jord. Det er næsten det samme som 1300 fodboldbaner. På markerne dyrkes korn, kartofler, frøgræs og raps.

Læs mere om Kølhede her.

Hvis din 0.-10. klasse har et undervisningsforløb om landbrug, og i den forbindelse ønsker at komme på gårdbesøg, er der mulighed for gratis bus betalt af Holstebro Struer Landboforening. Kontakt Marieke Heeling på e-mail privat@famdekker.dk eller tlf.: 61752790 vedr. denne ordning.

UDFYLD AFTALE Ring først til Erling Bech Poulsen på 22222300 og lav en aftale.

Erling Bech Poulsen
Høvsørevej 41