Nørgaard, Holstebro

7. generation på Nørgaard

På Nørgaard bor Henrik og Lise Nørgaard sammen med deres 3 drenge, Kresten, Laurits og Aksel. Familien er 7. generation på gården, som de overtog i 2001 efter Henriks forældre. Henrik og Lise står for det daglige arbejde på gården sammen med en medhjælper.

Henrik og Lise driver Nørgaard som en konventionel svineproduktion. De har omkring 2000 slagtesvin på stald af gangen. Slagtesvinene bliver slaget på Brørup Slagteri, når de er omkring et halvt år og vejer cirka 110 kg.

Udover arbejdet i staldene driver Henrik og Lise også 130 hektar jord. Det er næsten det samme som 260 fodboldbaner. På markerne dyrker de rug, hvede, byg og raps. De har også et engareal med sjældne planter.

På gården har familien også en hund, katte og islænderheste.

Hvis din 0.-10. klasse har et undervisningsforløb om landbrug, og i den forbindelse ønsker at komme på gårdbesøg, er der mulighed for gratis bus betalt af Holstebro Struer Landboforening. Kontakt Marieke Heeling på e-mail privat@famdekker.dk eller tlf.: 61752790 vedr. denne ordning.

UDFYLD AFTALE Ring først til Lise Nørgaard på 24938473 / 97435009 og lav en aftale.

- slagtegrise

Lise Nørgaard