Lille Hedegaard, Holstebro

Velkommen til Lille Hedegaard

Øst for Holstebro bor Jesper på Lille Hedegaard. Gården har været i familiens eje i mange år – faktisk siden 1790. I 2001 overtog Jesper bedriften, som han i dag driver som en konventionel produktion af kødkvæg og slagtekalve. Der er nok at se til på gården, og derfor har Jesper en fast medhjælper, samt 2-3 unge skoleelever, der kommer og hjælper til om eftermiddagen. Det særlige ved Lille Hedegaard er, at gården har sin helt egen vindmølle.

Jesper har i alt ca. 600 produktionsdyr, og han leverer omkring 800 slagtekalve til Danish Crown hvert år. Udover arbejdet med kalvene bruger Jesper også en masse tid i sine traktorer, når han skal pleje markerne. Han dyrker i alt 220 hektar jord. Det svarer til omkring 308 fodboldbaner. På markerne dyrker han både græsfrø, raps, vinterbyg, vinterhvede, vårbyg og havre. Afgrøderne bliver både brugt til foder til dyrene, mens dele af det også bliver solgt videre.

Besøg Lille Hedegaards Facebookside her.

Hvis din 0.-10. klasse har et undervisningsforløb om landbrug, og i den forbindelse ønsker at komme på gårdbesøg, er der mulighed for gratis bus betalt af Holstebro Struer Landboforening. Kontakt Marieke Heeling på e-mail privat@famdekker.dk eller tlf.: 61752790 vedr. denne ordning.

UDFYLD AFTALE Ring først til Jesper Hedegård på 21466604 og lav en aftale.

- kødkvæg/slagtekalve

Jesper Hedegård