Granly, Herning

Velkommen til Granly

På Granly er der slagtesvin. Her bor Jørgen sammen med sin kone og deres tre børn. Jørgen har været selvstændig landmand siden 1987, hvor han overtog gården efter sin far. Der er cirka 700 slagtesvin på gården ad gangen. Jørgen producerer alt i alt omkring 2.800 slagtesvin om året.

Landmanden fortæller

”Jeg har altid interesseret mig meget for landbrug, og jeg holder af friheden i erhvervet. Når jeg skal have besøg her på gården forventer jeg at eleverne kommer med en interesse for, hvor fødevarerne kommer fra. De kan få en idé om, hvad en landmand laver, og hvordan livet på landet i virkeligheden er”

I forbindelse med gården dyrker Jørgen og hans medhjælper 275 hektar jord. Det er næsten det samme som 550 fodboldbaner. På markerne er der forskellige afgrøder. Bl.a. korn, majs, græd og raps, hvoraf noget bliver solgt, mens andet bliver brugt til foder.

Har I et undervisningsforløb om mad, dyr og landbrug og udfordringer med transport i forbindelse med gårdbesøg? Kontakt Villy på vjl@sagro.dk og hør mere om muligheden for økonomisk hjælp til transport.

UDFYLD AFTALE Ring først til Jørgen Krøjgaard på 21255623 og lav en aftale.

- slagtegrise

Jørgen Krøjgaard
Kundmosevej 43
Kollund
7400 Herning

Jeg kan godt lide at give skoleelever en idé om, hvad en landmand laver, og hvordan livet på landet i virkeligheden er.

Jørgen Krøjgaard, Landmand