Nygård, Grindsted

Velkommen til Nygård

På gården bor Pia og Peder sammen med deres 3 børn Caroline, Emma og Frederik. Peder arbejder på gården sammen med en medarbejder på halv tid og en skoledreng. Pia arbejder i en butik. Familien er 2. generation på gården, som de har ejet siden 1995. I 2002 blev der bygget en ny løsdriftsstald til køerne.

Landmandens hjørne

Der er mange udfordringer og opgaver som landmand. Man skal kende mange regler og love samtidig med, at der er mange ting at tage stilling til i det daglige. Og så er man som landmand afhængig af vejret, når arbejdet i marken skal gøres.

Peder har 276 sortbrogede malkekøer. De producerer tilsammen cirka 6000 liter mælk om dagen. Mælken hentes af en tankbil fra Arla.

Udover arbejdet med køer og kalve driver familien 100 hektar jord. Det er næsten det samme som 200 fodboldbaner. På markerne dyrker de majs og græs, der bliver lavet til foder til køerne.

Hvis din klasse skal på gårdbesøg, kan I få transporten betalt af Jysk Landbrug. Send en mail til Stine på sbp@sagro.dk for at anmode om dækning af bus. Læs mere her..

UDFYLD AFTALE Ring først til Peder Dahl på 20899591 og lav en aftale.

Peder Dahl
Tingvejen 304