Lille Virkelyst, Vandel

Velkommen til Lille Virkelyst

På Lille Virkelyst produceres der mælk fra de 230 malkekøer i løsdrift. Mælken levers til Nørup Mejeri og bruges til ost og smør. På gården bor Svend Erik og Birgit med deres 3 børn Anders, Emma og Emil. Svend Erik passer dyr og marker sammen med en fuldtidsansat og en elev. Birgit er udearbejdende.

Landmanden

"Jeg er født og opvokset på landet, og har altid villet være selvstændig landmand. Der er en stor glæde ved at se ting lykkes og selv tage beslutninger i det daglige. Jeg kan også godt lide at arbejde uden for i frisk luft."

Udover de 230 køer er der lige så mange kalve og kvier (ungdyr) på gården. Køerne malkes i en sildebensmalkestald kl. 04.00 og kl. 16.00. Der er en hund og 3 kødkvæg af racen Simmentaler. Svend Erik råder over 230 hektar jord. Det er næsten det samme som 460 fodboldbaner. På markerne dyrker han græs, majs og lucerne, der er fyldt med protein, som er godt i foderet. Herudover produceres byg, hvede og majs til salgsafgrøder.

Hvis din klasse skal på gårdbesøg, kan I få transporten betalt af Jysk Landbrug. Send en mail til Daniel på dso@sagro.dk for at anmode om dækning af bus. Læs mere her.

UDFYLD AFTALE Ring først til Svend Erik Sørensen på 22186555 og lav en aftale.

Svend Erik Sørensen
Åstvej 2