Kåesgaard, Nakskov

Velkommen til Kåesgaard

Lidt udenfor Nakskov på Lolland ligger gården Kåesgaard. Her bor Steffen Sørensen, der driver selskabet I/S Højbakke sammen med sin bror Kristian. Kristian bor på en anden gård knapt 800 meter væk, og når man besøger Kåesgaard, er det Kristians hustru Sara, der viser rundt.

Steffen og Kristian overtog gården i 2019, og de er anden generation. På gården er der også 2 andre ansatte, der hjælper til med den daglige drift.

Dyrene og markerne

Kåesgaard drives som en konventionel produktion med søer og smågrise. Der er 300 søer i produktionen og der produceres hvert år 12.000 smågrise. Grisene sælges til slagteriet Danish Crown.

Steffen og Kristian dyrker også 500 hektar jord. Det svarer til 700 fodboldbaner. På markerne dyrker de korn, roer, raps og græsfrø, som enten bliver brugt til foder eller sælges videre.

Se mere fra Kåesgaard på Facebooksiden Højbakke I/S

Hvis du og din 1.-9. klasse har udfordringer med transport til gårdbesøget, kan I søge om økonomisk hjælp til bustransport via Åbent Landbrug Sydhavsøerne. Kontakt Dorthe Errebo Petersen på tlf. 40896236/ Dorthekai@gmail.com i god tid før det planlagte besøg.

UDFYLD AFTALE Ring først til Sara Sørensen på 22522604 og lav en aftale.

Sara Sørensen
Højfjeldevej 5